Mindful eten is een belangrijk onderdeel van emotie-eten.

Ik krijg regelmatig vragen over……. Heeft dit wel te maken met emotie-eten? Deze tips gaan toch over afvallen?

Wat is mindful eten? Wat heb jij aan deze tips als je last hebt van emotie-eten/eetbuien en onevenwichtig eetgedrag?

Veel van mijn tips zijn gericht om gelijk mee aan de slag te gaan als je last heb van onevenwichtig eetgedrag/emotie-eten en eetbuien. Alle tips kunnen indirect of onbewust van invloed zijn op je eetgedrag/emotie-eten. Een belangrijk onderdeel is mindful eten.


Mindful (aandachtig) eten is een techniek die helpt controle te krijgen over je eetgewoontes.

Het kan zorgen voor gewichtsverlies, vermindering van overmatig eten en je beter laten voelen.

Lees meer

Ben jij bereid om de eerste stap te nemen?

Bereidheid.....

Alles begint met een eerste stap. Je kunt iets pas veranderen als je je bewust wordt dat je het graag anders wilt. Wanneer je bereid bent om iets anders te gaan doen dan je tot nu toe hebt gedaan. Je weet misschien niet hoe je het moet oplossen, maar je staat wel open voor verandering.

Allereerst heb ik een paar vragen voor jou…….


Wat kost dit jou aan energie en tijd?

Elke dag, heb je hoop en elke dag verlies je deze weer zo snel. Morgen of maandag begin je weer opnieuw. Opnieuw calorieën tellen, je probeert weer iets nieuws te bedenken, nieuwe regels. Hoeveel tijd ben je hier dagelijks mee bezig? Doe een  /gratis/test-emotie-eten

Lees meer

Wat is emotie-eten

Wie bij lastige emoties grijpt naar (ongezond) eten, is misschien wel een emotie eter. Emotie-eten gebeurt zodra er lastige gevoelens opkomen. Je eet als je moe, boos, onzeker, onrustig of blij voelt. Het eten leidt af van deze gevoelens en biedt tijdelijk ‘troost’. Eten geeft afleiding. Na een eetbui volgt vaak schuldgevoel. En dat versterkt de al aanwezige emoties alleen maar. Zo raak je in een vicieuze cirkel van negatieve emoties die met voedsel worden gedempt..

Lees meer